torsdag 31. mars 2011

Cupcakes...






Cupcakes:
300 gr. mel
1 ts natron
220 gr. smør
200 gr sukker
2,5 dl hardpakket brunt sukker
4 store egg
2.5 dl melk
2-3 ts. vaniljesukker
Sukker og smør kjøres i kjøkkenmaskinen til du får det hvitt.. Så blander jeg i brunt sukker
og et og et egg til du får en seig masse.. Litt havregryn er også godt å ha i synes jeg... ( da blir
det ikke sååå usunt ) .Så rører jeg forsiktig inn alt det tørre og så det våte.... Da får du en brun og fin
litt tykk muffinsrøre... Stekes i store muffinsformer ( ca 14 stk) i ovn 180 gr. C i 20-25 min.

Oppskrift frosting: 
smør ( ca 200 gr.. )
10-15 dl melis
0,5 dl melk
3 ts vaniljesukker
og div konditorfarge..
Husk at du med norske konditorfarger får litt andre farger da frostinen er ganske gul pga
smøret.. Men det er vel mulig å få tak i farger her i norge som er bra også?? Noen tips?

1 kommentar:

  1. Hei Siv

    Takk for hyggelig hilsen hos meg :-)

    Velkommen til bloggverdenen :-)Jeg har lagt meg til som følger hos deg.

    Boken kan kjøpes blant annet hos Wallas Verden i Asker.

    Ha en strålende helg!

    Beste hilsen

    Franciska :-)

    SvarSlett